7 Ocak 2012 Cumartesi

Tez Yazmayan Arkadaşlar Bulalım

            Bunu uzun zaman önce fark etmiş olmam gerekirdi. Nedense böyle olur ya… Bir şeyler yaşanır yaşanır yaşanır; sonra dank eder. Ben de işte öyle, birden aydım!
            Tez yazıyorsanız, yakın çevrenizde tez yazan birileri olmamasına özen gösterin! Evet, yanlış duymadınız. Çoğu zaman toplumsallaşarak üstesinden geldiğimiz “sorunlar”ın içerisinde “tez yazmak” yok. Dikkat edin, daha önce “tez yazmış” birisi demedim; “tez yazan” birileri dedim. Düşünsenize etrafınızda sürekli sizinle aynı şeyler anlatan birisi var. Bu tez olayında insan yazarken öğreniyor. O yüzden yanınızdaki okul birincisi, bölüm birincisi, hayatta tanıdığınız en çalışkan, başarılı vs. kişi bile olsa tez yazarken size derman olması beklenemez.
            Bir de benim gibi daha şanssız olunan durumlar var. Etrafımda hem tez yazan hem yakın hem de vasat bir öğrenci olan arkadaşım var. Evet, bu insan güç bela lisanstan mezun oldu. Sonra bir şekilde yüksek lisansa başladı. Akademisyen olmak istiyor; ancak yüksek lisansa başlamak için şahsımdan edindiği “engin prosedür bilgisi”nden akademisyen olmak için de yararlanmak istiyor. Yararlanıyor da… Nedir ki zaten, gizli saklı bir bilgi değil, neden paylaşmayayım? Ama işte benim de derdim bu “Arkadaşım gizli bilgi değil ki bu, sen de gir nete, araştır, öğren”… Ama yok… Arkadaş bu çağda (üstelik dediğim gibi lisanüstü eğitim almakta), internete tezi vasıtasıyla vakıf olmaya çalışıyor.
            Sonra, misal bu arkadaş için kütüphaneden kitap almak, kendiniz için baktığınız kadro ilanlarında “hazır açtım ona da bakayım” gibi bir gaflete düşüp kafanızı duvarlara vurma istediğinizin gark etmesi an meselesi!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder