2 Haziran 2012 Cumartesi

Ben Tez Konumu Nasıl Belirledim?


             Bu konuyu daha önce detaylı olarak yazmamış olduğumu fark ettim. Sanırım insan o süreci atlatıp da yazmaya dalınca mazide kalıyor.
            Twitter’da tezine başlamak üzere olan “tez yazarı adayı” arkadaşın konularımızı nasıl belirlediğimizi sorması üzerine ben de konu seçimiyle ilgili bir şeyler karalamak istedim.
            Öncelikle her kim olursa kendisine yakın ve kaynak açısından fazla sıkıntı çekmeyeceği bir konu seçmeli.
            Bir de ne amaçla yüksek lisans yapıyorsanız ona göre konunuzu belirleyebilirsiniz. Sadece diploma içinse daha önceden yazılmış tez konularına bakarak onları güncelleyebilirsiniz. Akademisyenlik düşünüyorsanız daha özenli bir konu seçimine gidebilirsiniz. Bir de şu var ki okulunuzda konusunda uzman ve o konuyla ilgili akademik çevrede de ün yapmış ya da yayınları olan bir hoca varsa ve onun konusunu kendinize yakın görüyorsanız ve o sizin danışmanınızsa onun izinden gitmek de size çok şey katacaktır.
            Benim konu seçimimse çetrefilliydi. Bu süreçte şunu fark ettim. Yeni konu seçeceklere de tavsiyem olsun; çok genel bir konuyu seçip ben bunun üzerine çalışacağım, demeyin. Olabildiğince daralttığınız bir konuyu belirleyip danışmanızın yanına öyle gidin; ama fazla araştırma yapmadan danışmanınızın yanına giderseniz size kendisi seçtiği bir konuyu verip sizi gönderebilir. Benim için problem değil diyorsanız kendi kararınız.
            Geçen yıl bu zamanlar konuyu daraltamadığım için epey sıkıntı yaşadım ve danışacağım birilerini de tam olarak bulamadım. Okul içerisinde de birkaç hocaya gittim. Kimileri konuyla ilgili kimileriyse fikirlerine güvenebileceğim hocalardı. Bana yardım edebileceğini söyleyen bir hoca beni yarı yolda bıraktı. Kendi danışmanımsa zaten önerinin son halini getir, diyen biriydi. Son ana kadar salla pati bir şey yaptım ve başlıktan hiçbir şekilde emin olamadan öneriyi teslim ettim. Sonradan başlığın değişmesinin çok zor olduğunu söyleseler de eylülde başlığı değiştirmeyi kafaya koydum.
            Eylül geldiğindeyse lisanstaki okulumda konunun bir kısmıyla ilgili bir hocaya bir de konunun geneliyle ilgili akademik çevrede ünü olan bir hocaya danıştım; ancak o zaman önümü net olarak gördüm. Sonrasında onlarla görüşmeler, kapanıp konuyu daraltmalarla ocak gibi ancak elimde önümü görebileceğim bir rehberim vardı.
            Siz yine de böyle olmaması için konuyu belirleyip daraltın, kaynak taraması yapın ve aşama aşama danışmanınıza gösterin. Benim durumumda danışmanla vs. sorun olabiliyor. Şu sıralar tez önerisini yazan, tez konusunu seçen tüm “tez yazarı adaylarına” kolaylıklar diliyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder