13 Haziran 2012 Çarşamba

Veee… Tez Uzar!


Geçen haftalardaki hocanın gereksiz sıkıştırmaları artık sona erdi… Hoca da sanırım sıkıştırarak yoktan 1 bölüm var edemeyeceğimi anlamış olmalı ki önce telefonla arayarak (ki neredeyse beni şu ana kadar hiç aramadı) geri adım attı. Sonra da okula gittim ve uzatma kararını resmi olarak verdik.
Ha belki zorlasam bitmez miydi? Belki… Gece gündüz çalışarak uykusuz kalarak belki… Ama şu da var ki zaman konusunda çok sıkıntı oluştu. Şöyle ki tezi bitirmek için KPDS’ye (ki öncesinde de ÜDS’ye) gereken çalışma zamanını ayarlayamadığım için istediğim notları alamadım ve doktora başvurusunda da sıkıntı oluştu.
Doktoraya başvurabilsem de daha giriş sınavına çalışmak gerekecekti ve savunmayla doktora sınavı arasındaki zaman da azalacaktı. Tabi ki en önemlisi de tezimle ilgili durum; açıkçası yalap şap yapılmış 1 bölüme sahip olacaktım. Nitekim amacım doğru dürüst bir tez yazabilmek.
Tabi tezin bitmemesi ve sınavlardan kötü sonuç almak, tezi uzatma kararı almamda en önemli gerekçeler; ancak şu var ki diğer bir sebep de hocanın başından beri direttiği gereksiz sıkıştırmalar. Sürekli tezi şu güne kadar bitirmen gerek diyen hoca, sonrasında 15 gün daha erteliyor, sonra 1 ay daha vs. vs. Hiçbir şekilde resmi olan tarihi bana söylemediği için ben de tezi baştan sıkı tutmaya çalışarak dil sınavlarına çalışamadım. Resmi tarihi kendim enstitüyü arayarak öğrendim; ancak o zaman da ilk danışmanla yaşadığım sorunları bununla da yaşamamak için hocanın dediği zamanlamaya göre hareket ettim.
Yani hem dilden istediğim notu alamamak hem de tezi yetiştirememek bu “zamanı önce daraltıp sonra genişletmelerin” benim çalışma düzenim içerisinde ters teptiğini söyleyebilirim; ama yapacak bir şey yok. Uzayacağını anladığımda keyfim epey kaçmış olsa da sıkıntıyı atlattım ve bundan sonra yapabileceklerimi planlamaya düşünüyorum. Böylece daha geniş zamanda hem tez hem de tez yüzünden sürekli ertelediğim konularla ilgili çalışabileceğim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder