7 Nisan 2012 Cumartesi

Tez Danışmanları Olmasa Şimdiye Bu Tezler…


           Tez danışmanını seçebilmek her öğrencinin tercihine mi kalıyor, bilmiyorum. Bazı okullarda hoca öğrenciyi, bazılarında öğrenci hocayı, bazılarında da tesadüfi oluyor sanıyorum.

            Danışman çok mu önemli? Aslında evet çok önemli sayılır; ancak diğer taraftan da hiç önemi yok! Yani “ben kendim yapamam, benle sürekli iletişim halinde biri olsun; yoksa ben sayfalarca tezi nasıl yazarım?” diyen biriyseniz size “çok ilgili ve bilgili” bir danışman gerek. “Ben her şeyi zaten biliyorum, danışmanı arada görsem de olur; kısaca, gölge etmesin başka ihsan istemem” diyorsanız size sadece “ilgili” bir danışman gerek.

            Nitekim insanın her istediği olamıyor… Danışman ilk seçenekteki gibi olsa zamanla “ulan, hiçbir şey bilmiyor bu” egosuna kapılarak sizi ezmeye ya da sürekli kuralları değiştirmeye ya da sizi görmezden gelmeye başlayabiliyor. Danışman ikinci seçenekteki gibi olursa o zaman da sizi “her şeyi bilen bir ukala” olarak görüp kendi otoritesini kanıtlamak adına yine ilkindekine benzer şeyler yapabiliyor. Aslında her durumda danışmanın egosu devrede… İşi biraz ciddiyete dökersek, aslında danışman sizin konunuza biraz da olsa hakim, biraz anlayışlı, biraz duyarlı, azıcık da egosunu arka plana atabilen birisi olabilse ve en önemlisi sizi anlamaya çalışabilse, her şey tamam!

            Son olarak anne sözü dinlenmeli: “Kavun değil ki bu…”

            Not: Bu yazı danışman olup da aynı zamanda biraz vicdanı olanları tenzih eder!

            Son not: Bu yazıda danışmanlara “doyamadım” ya da “hırsım dinmedi”. Bu yüzden de danışmanlarla ilişkiler nasıldır, nasıl olmalı vs. ile ilgili şeyler bir sonraki yazıya kaldı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder